Mikor gőzerővel dolgozunk a kéziratunkon, csakis az lebeg a szemünk
előtt, hogy napról napra egyre jobbat alkossunk. Folyamatosan csiszolgatjuk a
munkánkat, vázlatokat készítünk, néha előre gondolkodunk az események
sorozatában, máskor visszatekintünk és még az is lehet, hogy megváltoztatunk
egy-két dolgot. Igazából a saját történetünkkel kelünk és fekszünk, minden
szabad percünkben írunk, és megállás nélkül törjük a fejünket… csakis erről
szól az életünk, még akkor is, ha ez mellett számos elfoglaltságunk van. Aki
maga is író, költő vagy hasonló művészlélekkel él együtt, az tudja, miről
beszélek.
Az írás életstílus, mely idővel a sejtjeinkbe ivódik és a lételemünkké
válik.
Mikor elkészül a kéziratunk új kihívások várnak ránk. Ilyenkor kezdünk
ráébredni milyen kemény fába is vágtuk a fejszénket. De ha mégis sikerül a
lehetetlennek tűnő feladat és kezünkbe foghatjuk a saját könyvünket, akkor egy
egészen új útra lépünk, amire talán legtöbben fel sem készültünk.
Saját könyvünk értékesítése olyan nem várt nehéz fordulatokat gördít az
utunkba, amik kitépnek minket megszokott kis hőn szeretett írói közegünkből.
Nyíltnak és beszédesnek kell lennünk, ki kell lépnünk történetünk kapuján és
meg kell mutatnunk, hogy igazán jót alkottunk. Magabiztosnak és erősnek kell
látszanunk, hiszen ha mi magunk sem hisszük el, hogy kiváló könyvet írtunk
akkor hogyan bizonyítsuk ezt be másoknak.
Az internet számtalan lehetőséget nyújt, de könnyen el lehet veszni a
sokaságban. Néha jól jönne egy-két jó tanács vagy ötlet. Sok mindent meg lehet
tanulni és igazából szükséges is, ha boldogulni szeretnénk.
Ha köztetek vannak olyanok, akik tanácstalanok ebben a témában, vagy
éppenséggel elakadtak a reklámozásban akkor érdemes tovább olvasnotok. Kedves
olvasók nem értitek, miért kaptok bemutatkozó leveleket? Most mindenre fény
derül. Megérthetitek, hogy mennyire fontos a figyelmetek (like, megosztás stb.)
Hiszen a mai művészek többségének nincsenek támogatóik így csak bennetek
bízhatnak. Ismerjük be hatalmas reklámozási felület, szponzorok és média nélkül
nem olyan könnyű boldogulni.
Dávid Bence a kollektív marketing megálmodója most beavat minket néhány
titokba. Ha valaki szeretne egy jó marketingest alkalmazni, hogy könnyebben
boldoguljon most itt a lehetőség.
Kérlek, mesélj magadról egy
kicsit. Milyen ember vagy a magánéletben?
Én
úgy vagyok vele, hogy az élet egy lehetőség, egy csoda :) persze nem mindenki
bírja ezt a pozitív életszemléletet.
De
ugyebár nem vagyunk egyformák! Magamat eléggé spirituálisnak gondolom, imádok
meditálni, jó néha kikapcsolni.
Én
ezzel tudok kiteljesedni. Persze nem voltam mindig ilyen, régebben visszahúzódóbb
voltam, de miután megismerkedtem az Önfejlesztéssel 180 fokos fordulatot vett
az életem! Szeretem tágítani a komfortzónámat, szeretem az új dolgokat. 2 évig
éltem Londonban, ott sok minden történt, ami nagyon jó referencia nekem, hogy
mi mindenre lehetek képes!
Mit rejt a kollektív marketing
elnevezés?
Mindenképp
olyan nevet akartam, ami azt tükrözi, hogy Együtt, közös munka által, közös
célokat érünk el. Így jött ez a Kollektív marketing név! És szerencsére hű
vagyok ehhez, még a legelső ügyfelemmel is gyakran beszélünk és segítem, amiben
tudom! A szlogen is az, hogy Minden hegyet könnyebb közösen megmászni!
Miért kezdtél el ilyen szinten
foglalkozni a reklámozással?
Amikor
elkezdtem önfejlesztéssel foglalkozni és rendbe tettem az életem aztán mások
életét, kigondoltam, hogy miért ne csinálhatnám ezt nagyba, és akkor Lifecoachingal
kezdtem el foglalkozni (életút, vezetési tanácsadás)
Rájöttem
arra, hogy ha nem ismer senki, akkor nehezebben fog menni, és elkezdtem
foglalkozni a marketinggel, hogy jobban megismerjenek. Tanultam minden nap és
eközben egyre több barátom vállalkozásába
segítettem, és ami nagyon klassz volt, hogy sikeresen! Így kezdődött a
marketing pályafutásom. Persze voltak ezen az úton segítségemre emberek,
akiktől tanultam és nagyon hálás vagyok nekik!
Mit gondolsz milyen lehetőségei
vannak egy művésznek a kitörésre? Könnyű vagy nehéz a dolga egy kezdőnek? Ha
azt akarjuk, hogy minél többen megismerkedjenek velünk és a munkánkkal akkor
milyen lépésekkel érdemes nekikezdeni a dolognak?
A
mai világba úgy gondolom, annyi technikai eszköz áll rendelkezésünkre hogy,
könnyű módszerekkel feltudjuk magunkra hívni a figyelmet, főleg ha jók vagyunk
valamiben.
A
lépések, hm… át kell gondolni, hogy, miben vagyunk jók és miben kevésbé, és
amiben kiemelkedőek vagyunk, azt kell előtérbe helyezni. Persze amiben kevésbé
azt is kell kommunikálni, hogy lássák mi is Emberből vagyunk! Ezáltal lehet egy
bizalmi szintet kialakítani! Régebben azt hittem, hogyha egyedül van az ember
az elég, hogy sikeres legyen!
Szerintem
ez egy tévhit, kellenek kapcsolatok, egyedül az ember nem lehet sikeres, plusz
csapatba jobb átélni a dolgokat.
Gondold
ki, legyél rugalmas, szerezz támogatókat, barátokat és cselekedj, na meg kell
egy jó marketing is.
Hiába
Te vagy a legjobb szakember a piacon, ha nem ismer senki.
Önreklámozás céljából mik a
facebook és mik az instagram előnyei?
Mint
már mondtam fontos, hogy ismerjenek minket. Egyébként, ha nem tudják, hogy
vagyunk hogyan is találnának meg minket?
Ha
van egy vállalkozásod és sikeres akarsz lenni igenis meg kell jelenni, és a
facebook és az instagram által nagyon sok embert el lehet érni, főként a
legjobb, ha a potenciális ügyfelekre megyünk rá.
A
legnagyobb előnye ez, hogy ismeretséget szerezhetünk!
Egy művésznél miért fontos az
egészséges önbizalom?
Ha
nem vagyunk jóba magunkkal akkor ne is várjuk, hogy mások jóba legyenek velünk!
Az
egészséges önbizalom, motivációt és erőt ad és egy pozitív kisugárzást, ami
által még több hasonló embert vonzhatunk magunk köré, ugyebár fontosak a
kapcsolatok.
Úgy
vélem, ha valaki azt mondja magáról, hogy jó vagyok, vagy a legjobb vagyok az
nem nagyképűség, csak bízik magában! És ez így van rendjén, szerénységből nem
lehet megélni.
Miért tartod fontosnak a
kollektív marketingbe vetett munkádat?
Imádok
ismerkedni, akár az utcán is oda megyek bárkihez, ha szimpatikus, és ez a munka
által rengeteg embert ismertem meg és szerencsére nagyon sokkal már-már baráti
viszonyt ápolunk, ez egy csoda... 2 ismeretlen ember, pár hét alatt támogatja
egymást lelkileg.
Persze
nem azt mondom, hogy ezek életre szóló barátságok, de az élet nem hiába sodor
felénk embereket, ezekért hálásnak kell lenni.
Szerinted manapság hogyan
viszonyulnak a tévék, rádiók és újságok a hozzám hasonló művészekhez? Hogyan
érdemes magunkra vonni a figyelmüket?
Szerencsére
nem nagyon nézek tv-t, vagy hallgatok rádiót. Persze az jó, ha több csatornán
is rajta vagyunk és az emberek megismernek minket, főleg a tevékenységünket,
sőt a tevékenységünk hatását, szóval ezeknek van pozitív oldala, de viszont ott
a negatív része is a kritikák és a hasonló dolgok. De aki reflektorfényben van,
vagy akár kirak, magáról egy reklámot annak számolnia kell ezzel.
Mit gondolsz a videóblogolásról?
Érdemes belekezdeni? Milyen tanácsokat adnál?
Igen
nagyon is érdemes belekezdeni, ha reklámozunk nagyon fontos, hogy érzelmeket
generáljunk az emberekben ez fontos!
Egy
szöveg vagy akár egy kép nem tud annyi érzelmet kifejezni, mint egy videó!
Sokkal több embert el lehet érni és megfogni. Sok ügyfelem viszont nem mer
belekezdeni, mert azt mondják, hogy ők nem olyan típusúak, nem azt mondom, hogy
ők nem lehetnek sikeresek, de nagyobb előnnyel indulnak azok, akik felvállalják
magukat.
Ez
is egy bizalmi dolog kiépítése, és akiben jobban bíznak az emberek ahhoz fognak
menni!
Van egy facebook oldalad Kollektív Marketing névvel https://www.facebook.com/kollektivmarketing/
milyen jellegű posztokkal találkozhat az, aki rád keres?
Régebben
képekkel hívtam fel magamra a figyelmet, de mostanság egyre több videót
készítek, amit élvezek, persze sokan azt hiszik, hogy ez feltünési viszketegség,
de nem. Én így sokkal jobban át tudom adni a dolgokat, és mint említettem
sokkal több érzelem is jön át egy videón! Persze fejlődök én is és vannak
további tervek!
Utolsó kérdésként áruld el, mit
kap az, aki úgy dönt, hogy alkalmaz Téged. Ezt úgy kell elképzelni, hogy
ilyenkor teljesen beépülsz az illető életébe? Nem csak az alkalmazottja, hanem
némileg a barátja is leszel? Egy olyan ember, aki folytonosan támogatja és hisz
a munkájában?
Pontosan!
Ez jó, végül is jó kifejezés, hogy bele épülök az életébe! Van egy konzultáció,
aztán jöhet a közös munka!
Fontos,
hogy megismerjem a másik embert, hogy jól menjen a közös munka. Persze
valakinél intenzívebben, valakinél lightosabban, ez a karaktertől függ, de
mindenképp vannak napi kommunikációk nem csak üzleti dolgokról.
Egy
vállalkozás nem egy munkahely, hanem egy küldetés, és szoktak lenni benne hepe-hupás
utak és azon vagyok, hogy motiváljam is az embert, és vigyem előre! Szóval nem
csak marketingest kap, hanem egy Salsest és egy Motivációs emberkét is! :)
De
élvezem nagyon és az ügyfeleim is!
Szerintem ezek után mindenkinek érdemes ellátogatnia Dávid Bence kollektív marketing oldalára. Írjatok neki bátran,
biztosan hamar válaszol és szívesen elbeszélget veletek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése