Dávid Bence, a reklámszakember…



Mikor gőzerővel dolgozunk a kéziratunkon, csakis az lebeg a szemünk előtt, hogy napról napra egyre jobbat alkossunk. Folyamatosan csiszolgatjuk a munkánkat, vázlatokat készítünk, néha előre gondolkodunk az események sorozatában, máskor visszatekintünk és még az is lehet, hogy megváltoztatunk egy-két dolgot. Igazából a saját történetünkkel kelünk és fekszünk, minden szabad percünkben írunk, és megállás nélkül törjük a fejünket… csakis erről szól az életünk, még akkor is, ha ez mellett számos elfoglaltságunk van. Aki maga is író, költő vagy hasonló művészlélekkel él együtt, az tudja, miről beszélek.
Az írás életstílus, mely idővel a sejtjeinkbe ivódik és a lételemünkké válik.
Mikor elkészül a kéziratunk új kihívások várnak ránk. Ilyenkor kezdünk ráébredni milyen kemény fába is vágtuk a fejszénket. De ha mégis sikerül a lehetetlennek tűnő feladat és kezünkbe foghatjuk a saját könyvünket, akkor egy egészen új útra lépünk, amire talán legtöbben fel sem készültünk.
Saját könyvünk értékesítése olyan nem várt nehéz fordulatokat gördít az utunkba, amik kitépnek minket megszokott kis hőn szeretett írói közegünkből. Nyíltnak és beszédesnek kell lennünk, ki kell lépnünk történetünk kapuján és meg kell mutatnunk, hogy igazán jót alkottunk. Magabiztosnak és erősnek kell látszanunk, hiszen ha mi magunk sem hisszük el, hogy kiváló könyvet írtunk akkor hogyan bizonyítsuk ezt be másoknak.
Az internet számtalan lehetőséget nyújt, de könnyen el lehet veszni a sokaságban. Néha jól jönne egy-két jó tanács vagy ötlet. Sok mindent meg lehet tanulni és igazából szükséges is, ha boldogulni szeretnénk.
Ha köztetek vannak olyanok, akik tanácstalanok ebben a témában, vagy éppenséggel elakadtak a reklámozásban akkor érdemes tovább olvasnotok. Kedves olvasók nem értitek, miért kaptok bemutatkozó leveleket? Most mindenre fény derül. Megérthetitek, hogy mennyire fontos a figyelmetek (like, megosztás stb.) Hiszen a mai művészek többségének nincsenek támogatóik így csak bennetek bízhatnak. Ismerjük be hatalmas reklámozási felület, szponzorok és média nélkül nem olyan könnyű boldogulni.
Dávid Bence a kollektív marketing megálmodója most beavat minket néhány titokba. Ha valaki szeretne egy jó marketingest alkalmazni, hogy könnyebben boldoguljon most itt a lehetőség.

Kérlek, mesélj magadról egy kicsit. Milyen ember vagy a magánéletben?
Én úgy vagyok vele, hogy az élet egy lehetőség, egy csoda :) persze nem mindenki bírja ezt a pozitív életszemléletet.
De ugyebár nem vagyunk egyformák! Magamat eléggé spirituálisnak gondolom, imádok meditálni, jó néha kikapcsolni.
Én ezzel tudok kiteljesedni. Persze nem voltam mindig ilyen, régebben visszahúzódóbb voltam, de miután megismerkedtem az Önfejlesztéssel 180 fokos fordulatot vett az életem! Szeretem tágítani a komfortzónámat, szeretem az új dolgokat. 2 évig éltem Londonban, ott sok minden történt, ami nagyon jó referencia nekem, hogy mi mindenre lehetek képes!

Mit rejt a kollektív marketing elnevezés?
Mindenképp olyan nevet akartam, ami azt tükrözi, hogy Együtt, közös munka által, közös célokat érünk el. Így jött ez a Kollektív marketing név! És szerencsére hű vagyok ehhez, még a legelső ügyfelemmel is gyakran beszélünk és segítem, amiben tudom! A szlogen is az, hogy Minden hegyet könnyebb közösen megmászni!

Miért kezdtél el ilyen szinten foglalkozni a reklámozással?
Amikor elkezdtem önfejlesztéssel foglalkozni és rendbe tettem az életem aztán mások életét, kigondoltam, hogy miért ne csinálhatnám ezt nagyba, és akkor Lifecoachingal kezdtem el foglalkozni (életút, vezetési tanácsadás)
Rájöttem arra, hogy ha nem ismer senki, akkor nehezebben fog menni, és elkezdtem foglalkozni a marketinggel, hogy jobban megismerjenek. Tanultam minden nap és eközben egyre több barátom  vállalkozásába segítettem, és ami nagyon klassz volt, hogy sikeresen! Így kezdődött a marketing pályafutásom. Persze voltak ezen az úton segítségemre emberek, akiktől tanultam és nagyon hálás vagyok nekik!

Mit gondolsz milyen lehetőségei vannak egy művésznek a kitörésre? Könnyű vagy nehéz a dolga egy kezdőnek? Ha azt akarjuk, hogy minél többen megismerkedjenek velünk és a munkánkkal akkor milyen lépésekkel érdemes nekikezdeni a dolognak?
A mai világba úgy gondolom, annyi technikai eszköz áll rendelkezésünkre hogy, könnyű módszerekkel feltudjuk magunkra hívni a figyelmet, főleg ha jók vagyunk valamiben.
A lépések, hm… át kell gondolni, hogy, miben vagyunk jók és miben kevésbé, és amiben kiemelkedőek vagyunk, azt kell előtérbe helyezni. Persze amiben kevésbé azt is kell kommunikálni, hogy lássák mi is Emberből vagyunk! Ezáltal lehet egy bizalmi szintet kialakítani! Régebben azt hittem, hogyha egyedül van az ember az elég, hogy sikeres legyen!
Szerintem ez egy tévhit, kellenek kapcsolatok, egyedül az ember nem lehet sikeres, plusz csapatba jobb átélni a dolgokat.
Gondold ki, legyél rugalmas, szerezz támogatókat, barátokat és cselekedj, na meg kell egy jó marketing is.
Hiába Te vagy a legjobb szakember a piacon, ha nem ismer senki.

Önreklámozás céljából mik a facebook és mik az instagram előnyei?
Mint már mondtam fontos, hogy ismerjenek minket. Egyébként, ha nem tudják, hogy vagyunk hogyan is találnának meg minket?
Ha van egy vállalkozásod és sikeres akarsz lenni igenis meg kell jelenni, és a facebook és az instagram által nagyon sok embert el lehet érni, főként a legjobb, ha a potenciális ügyfelekre megyünk rá.
A legnagyobb előnye ez, hogy ismeretséget szerezhetünk!

Egy művésznél miért fontos az egészséges önbizalom?
Ha nem vagyunk jóba magunkkal akkor ne is várjuk, hogy mások jóba legyenek velünk!
Az egészséges önbizalom, motivációt és erőt ad és egy pozitív kisugárzást, ami által még több hasonló embert vonzhatunk magunk köré, ugyebár fontosak a kapcsolatok.
Úgy vélem, ha valaki azt mondja magáról, hogy jó vagyok, vagy a legjobb vagyok az nem nagyképűség, csak bízik magában! És ez így van rendjén, szerénységből nem lehet megélni.

Miért tartod fontosnak a kollektív marketingbe vetett munkádat?
Imádok ismerkedni, akár az utcán is oda megyek bárkihez, ha szimpatikus, és ez a munka által rengeteg embert ismertem meg és szerencsére nagyon sokkal már-már baráti viszonyt ápolunk, ez egy csoda... 2 ismeretlen ember, pár hét alatt támogatja egymást lelkileg.
Persze nem azt mondom, hogy ezek életre szóló barátságok, de az élet nem hiába sodor felénk embereket, ezekért hálásnak kell lenni.

Szerinted manapság hogyan viszonyulnak a tévék, rádiók és újságok a hozzám hasonló művészekhez? Hogyan érdemes magunkra vonni a figyelmüket?
Szerencsére nem nagyon nézek tv-t, vagy hallgatok rádiót. Persze az jó, ha több csatornán is rajta vagyunk és az emberek megismernek minket, főleg a tevékenységünket, sőt a tevékenységünk hatását, szóval ezeknek van pozitív oldala, de viszont ott a negatív része is a kritikák és a hasonló dolgok. De aki reflektorfényben van, vagy akár kirak, magáról egy reklámot annak számolnia kell ezzel.

Mit gondolsz a videóblogolásról? Érdemes belekezdeni? Milyen tanácsokat adnál?
Igen nagyon is érdemes belekezdeni, ha reklámozunk nagyon fontos, hogy érzelmeket generáljunk az emberekben ez fontos!
Egy szöveg vagy akár egy kép nem tud annyi érzelmet kifejezni, mint egy videó! Sokkal több embert el lehet érni és megfogni. Sok ügyfelem viszont nem mer belekezdeni, mert azt mondják, hogy ők nem olyan típusúak, nem azt mondom, hogy ők nem lehetnek sikeresek, de nagyobb előnnyel indulnak azok, akik felvállalják magukat.
Ez is egy bizalmi dolog kiépítése, és akiben jobban bíznak az emberek ahhoz fognak menni!

Van egy facebook oldalad Kollektív Marketing névvel https://www.facebook.com/kollektivmarketing/ milyen jellegű posztokkal találkozhat az, aki rád keres?
Régebben képekkel hívtam fel magamra a figyelmet, de mostanság egyre több videót készítek, amit élvezek, persze sokan azt hiszik, hogy ez feltünési viszketegség, de nem. Én így sokkal jobban át tudom adni a dolgokat, és mint említettem sokkal több érzelem is jön át egy videón! Persze fejlődök én is és vannak további tervek!

Utolsó kérdésként áruld el, mit kap az, aki úgy dönt, hogy alkalmaz Téged. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ilyenkor teljesen beépülsz az illető életébe? Nem csak az alkalmazottja, hanem némileg a barátja is leszel? Egy olyan ember, aki folytonosan támogatja és hisz a munkájában?
Pontosan! Ez jó, végül is jó kifejezés, hogy bele épülök az életébe! Van egy konzultáció, aztán jöhet a közös munka!
Fontos, hogy megismerjem a másik embert, hogy jól menjen a közös munka. Persze valakinél intenzívebben, valakinél lightosabban, ez a karaktertől függ, de mindenképp vannak napi kommunikációk nem csak üzleti dolgokról.
Egy vállalkozás nem egy munkahely, hanem egy küldetés, és szoktak lenni benne hepe-hupás utak és azon vagyok, hogy motiváljam is az embert, és vigyem előre! Szóval nem csak marketingest kap, hanem egy Salsest és egy Motivációs emberkét is! :)
De élvezem nagyon és az ügyfeleim is!

Szerintem ezek után mindenkinek érdemes ellátogatnia Dávid Bence kollektív marketing oldalára. Írjatok neki bátran, biztosan hamar válaszol és szívesen elbeszélget veletek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az írás igazi hatalma egy fiatal lány szemével…

Katona Kitti lendületes fiatalsága ellenére, igen éretten gondolkodik az írói világról, a magyar olvasói kultuszról, de még arról is,...