Melinda olyan, mintha egy meséből lépett volna elő...



Sógor, azaz Gegely Melinda egy roppant különleges írónő. Ahogy beszélgettem vele és egyre többet olvastam a műveit rájöttem egy nagyon érdekes dologra vele kapcsolatban. Melinda képes ébren álmodni… és ez olyan adottság, mely csak igen kevés embernek adatik meg. Látja az életben rejlő lehetőségeket, a remény örök lángját, a lét becses ajándékát és így képessé válik álmokat szőni, melyek egy mesebeli térbe röpítenek el minket. Mégis ez a világ valóságosabb mindennél, mert magában hordozza mindazt a fájdalmat, melyet a születés, a létezés hömpölygő tengere sodor magával a legnagyobb viharok idején. Hiszen lássuk be, az élet már csak ilyen, vannak jó és nehéz korszakok.
Ami pedig a legcsodálatosabb ebben az egészben, hogy Melinda ezt a látásmódját nem csak az írásban, hanem a mindennapjaiban is töretlenül gyakorolja. Akármennyire is nehéz volt soha nem adta fel. Titokban remélt és mindig tovább küzdött mindaddig, amíg első regénye kiadásra nem került. És azóta sem állt le… folyamatosan alkot és minden ügyességét kihasználva igyekszik megismertetni regényét az emberekkel. Sőt… kedvessége és közvetlensége, mély alázata az írással szemben tiszteletet ébreszt bennem.
Kedves Melinda azzal, hogy az írók sorába léptél nem csak a regényed, hanem Te magad is új életre ébredtél. Mikor a sötét égbolton felragyog, egy magányos csillag akkor a komorság sötétjében feltűnik egy csöppnyi varázslat. Ezt nyújthatod az olvasni szerető embereknek. Pontosan ezért remélem, hogy ez a kis beszélgetésünk még nagyon sokakhoz el fog jutni.
Mindenkinek szeretettel ajánlom a következő sorokat…

Kezdetnek mi az, amit érdemes tudni rólad?
Hogy mi az, amit érdemes tudni rólam?! Jó kérdés. A nevem Sógor Melinda, egy romániai kisvárosban élek jelenleg, de vidéken nőttem fel. Férjnél vagyok és van egy 9 éves lányom, aki már most szuper kis történeteket talál ki. Lehet, hogy egy nap ő is írónő lesz? Ki tudja... Én is ennyi idős koromban kezdtem el írni. Tavaly decemberben jelent meg az első könyvem Gergely Melinda néven, azaz a lány kori nevemen, Új életre ébredve címen. Ez egy két részből álló regény és remélem még az idén sikerül publikáljam a második részét is. Egyelőre minden időmet lefoglalja a lányom és az írás. Persze mint minden írónak nekem is az az álmom, hogy valami maradandót alkossak vagy legalább az egyik regényem meg legyen filmesítve

Romániában, azaz Erdélyben élsz. Alkotás közben merítettél e már az ottani táj festői szépségéből?
Az igazat megvallva majdnem minden regényem itt játszódik. Bár eddig még nem merészkedtem a megyém határain túl. Kivéve persze azt a trilógiát, amin most dolgozom. A címe Végzetes végzet. És mivel Erdélyben élek, szerintem magától értetődő egy jó kis vámpíros regény. Itt aztán lesz bőven a hegyvidék festői tájaiból és a Drakula kastély sem maradhat ki

Nálad, hogy zajlik az írás folyamata? Mi az, ami inspirál?
Mi inspirál? Minden, azaz bármi: egy hely, egy szituáció, egy tapasztalat, maga az élet. Van, hogy egy-egy jelenet körül rajzolódik ki az egész történet. Amit aztán eltervezek, de nem aprólékosan, mert akkor túl unalmas lenne, időrendi sorrendbe teszem, leírom papírra majd kisebb nagyobb változtatásokkal legépelem.

Első megjelent regényed az Új életre ébredve. Már a címét elolvasva is rögtön zakatolni kezd az ember agya, hogy milyen történet bújik meg a lapok között. Milyen izgalmakra számíthat az, aki kezébe veszi ezt a könyvet?
Hű ez a kérdés kicsit megizzasztott. Az olvasó itt egy izgalmas szerelmi történettel szembesül. A főszereplő Jázmin, egy lány, aki valamilyen oknál fogva, új esélyt kap a sorstól, hogy újra kezdje az életét, szinte elölről, emlékek nélkül. Persze ez az új élet nem kezdődik zökkenőmentesen. Krisztián mentette ki a folyóból, egy sebhelyes arcú férfi. Akinek nem csupán a csúf arca rémíti meg, hanem mogorva természete is. Kissé hasonlít a Szépség és a szörnyeteg című​ mesére. Jázmint csupán a félelem kíséri el rejtélyes előző életéből. Nem véletlenül, hisz a korbács nyomok a hátán magukért beszélnek. Hiába is próbálja legyőzni nem sikerül. Először Krisztián közelében kellett túllépnie ezen. De hiába a kibontakozó szerelem köztük, Jázmin félelme és Krisztián bizalmatlansága mindent beárnyékol. Persze Vilmos, Krisztián barátja, felbukkanása sem könnyíti meg a helyzetet. Jázminban az ő jelenléte még inkább felébreszti a benne alvó félelmet és olyat mondat vele, ami majdnem nem csupán a kapcsolatukba, de az életébe is került. Persze rengeteg bonyodalom árán, de végül a szerelmük végül beteljesült. Csakhogy akkor, mint várható volt Jázmin emlékei visszatérnek...

Sajnos, még csak részleteket olvashattam a könyvedből. De nekem olyan, mintha egy álombéli mesevilág keveredne a zord és kemény valósággal. Érdekelne tudatosan alakítottad ki ezt így, vagy esetleg a történet varázsa ragadott magával és idézte elő bennem ezt az érzést.
Nagyon jó megfigyelő vagy. Tényleg így van. Persze tudatosan alakítottam így a regényem. Az első része szinte egy mesebeli világba kalauzol el minket. Jázmin emlékei azok, amik tükrözik inkább a zord valóságot, amivel a regény második részében menthetetlenül szembe kell majd néznie.

Létrehoztad az Álmok völgye – Melinda történetei https://www.facebook.com/groups/1944022812499633/?fref=ts zárt csoportot. Milyen tapasztalataid voltak eddig? Közelebb kerültél az olvasóidhoz?
Hogy őszinte legyek az Álmok völgye - Melinda történetei nevet viselő csoport egy hirtelen jött ötlet volt. Először nem akartam túl sok tagot felvenni. Talán féltem milyen reakciót vált ki majd mindenkiből. De egyáltalán nem bántam meg, hogy másokkal is megosztottam. Főleg azért mert a kapcsolatomat az olvasókkal sikerült sokkal szorosabbra fűzni. Nem is gondoltam volna, hogy milyen jó érzés lehet az a tudat, hogy ennyien állnak mellettem. Nem hittem, hogy az, amit írok, és ahogy írok, tetszhet másoknak is. Imádom az olvasóimat. Rengeteg új ötletet adnak a hozzászólásaikkal és persze így a történeten is tudok javítani. Sokat számít nekem a véleményük és az a tudat, hogy olvassák, amit írok, még ha néha nem is olyan jó, mint azt én szeretném.

A Ne ítélkezz felettem! című történeted eddig nem jelent meg nyomtatásban Viszont napról-napra figyelemmel követhetjük a szereplők életének alakulását a csoportodban. Ez egy rendkívül komoly lélegzetvételű mű. Hogyan jött az ötlete? Mi ösztökélt arra, hogy megírd?
Igen a Ne ítélkezz felettem! című regényem lassan végig olvasható lesz a csoportban ( Legalábbis addig, amíg megírtam  fejezetekre és részletekre osztva. Tudom, a legtöbb regény arról szól, hogy a főhős vagy főhősnő tökéletes és sosem követ el hibákat. De a valóság egész más. Néha bizony követünk el hibákat, nem is kicsiket, még azok is, akikről a legkevésbé feltételeznénk. Hisz nincs tökéletes ember. Mirabella is egy ilyen nő. Az ötletet magából az életből merítettem. A legtöbbünkben felmerült már, hogy mi lenne ha... Itt egy változata ennek. Azaz a hűtlenség esetleges következményeinek. Mint minden regényemet, ezt is önmagamnak írtam. Talán emlékeztetőül​, hogy mi is történhetne. Mert egy hibát olyan könnyű elkövetni, de együtt élni vele, sőt helyrehozni rettenetesen nehéz. Így jobb, ha többször is átgondoljuk, mit teszünk, nehogy végzetes hibát kövessünk el.

Sok idődbe telt még ráleltél a kiadódra? Mióta megjelent a könyved miben változott meg az életed?
A kiadómra rátalálni kész kihívás volt. Főleg mert a legtöbb kiadó nem is válaszolt az email - jeimre vagy ami még rosszabb az egyik át is vert. Nem is bíztam benne, hogy megjelenik a könyvem, ezért meg se hirdettem, sőt míg a szerződést meg nem kaptam senkinek sem szóltam róla, még a férjemnek sem. De még ezek után is csak akkor hittem el mikor már a kezemben tartottam. Szerencsére a Colorcom kiadóban nem csalódtam. Szerintem a magánkiadók közül ez a legjobb, főleg mert se veszteség, se felesleges pénzkidobás. Marketinget nem biztosít, de szerintem ennek is van egy előnye. Mivel saját magam kell, népszerűsítsem a könyvem megismerhettelek titeket. Rengeteg érdekes és tehetséges írót, nem beszélve az olvasókról, akik mindig feldobják a napomat. Ebből a szempontból sokat változott az életem mióta kiadtam a könyvem. Egyébként nagyon zárkózott vagyok és nehezen nyílok meg másoknak, barátaim se nagyon vannak, ezért is jelent számomra olyan sokat, hogy ennyien értékelik a munkámat pedig jócskán lenne még mit fejlődnöm az írás terén.

Ha kedvet kaptatok Melinda könyvéhez erre a linkre kattintva beleolvashattok és meg is rendelhetitek. Biztosan nem fogjátok megbánni…
Ha pedig szeretnétek beszélgetni az írónővel, itt rögvest elérhetitek.
Keressétek fel Melinda blogját is, itt nagyobb részletekre lelhettek a könyvéből. Ha ezeket elolvassátok tuti meg akarjátok, majd rendelni.
http://ujeletreebredve.blogspot.hu/2017/03/uj-eletre-ebredve-i-fejezet-folytatasa.html

Melinda köszönöm ezt a tartalmas és értékes beszélgetést. Sokat tanultam tőled. Remélem mikor megjelenik az új könyved ismét elbeszélgethetünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az írás igazi hatalma egy fiatal lány szemével…

Katona Kitti lendületes fiatalsága ellenére, igen éretten gondolkodik az írói világról, a magyar olvasói kultuszról, de még arról is,...